Chiar daca traim vremuri fara precedent, timpul nu sta in loc, iar oamenii vor in continuare sa isi uneasca destinele spre a deveni oficial o familie.
Asa se face ca, in plina pandemie, se vorbeste in continuare si de evenimente fericite. Cum va arata nunta 2021 sau nunta 2022, ori ce aspecte sunt acum prioritizate la astfel de evenimente ne va povesti in continuare Cristina Toma, event manager Terra Events.
Cu o experienta de peste 14 ani in organizarea de evenimente, Cristina nu este doar unul din cei mai longevivi event planneri din Romania, dar si un profesionist in domeniu pe care ne putem baza in orice situatie. Desi lista de intrebari ar fi fost foarte lunga si am fi putut scrie o carte din acest interviu, am rugat-o sa ne raspunda la cele mai comune 4 intrebari ale viitorilor miri si mirese 2021 si 2022:
1. „A spus DA!” .. si ce urmeaza?
Care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmeze viitorii miri in organizarea nuntii lor?
Primul pas pe care il recomand viitorilor miri sa il faca este acela de a alege data in care doresc sa-si uneasca destinele.
Avand in vedere contextul actual, recomand cu caldura ca acestia sa aiba in vedere doua variante pentru a avea siguranta ca vor reusi sa imbine locatia si muzica. Pentru a avea o flexibilitate mai mare, puteti opta pentru o zi de duminica, avand mai multe avantaje: disponibilitate, discount, flexibilitatea programului, etc….
Urmatorul pas in organizarea nuntii este acela de a pune pe hartie invitatii pe care ambii miri doresc sa-i aiba aproape in cea mai frumoasa zi din viata lor ca viitoare familie. Acest lucru poate determina tipul de eveniment (nunta de zi, nunta de seara, cocktail party etc) si necesarul spatiului. Recomand intotdeauna ca acestia sa se orienteze catre o locatie de nunta care sa acomodeze numarul total de persoane de pe lista + 10% pentru a avea un spatiu aerisit si confortabil.
De indata ce lista este facuta, mirii trebuie sa-si dea seama ce fel de locatie isi doresc, iar aici ar fi indicat sa tina cont de:
- pozitionare
- suprafata si inaltime
- flexibilitate in amenjare si decorare
- ventilatie si climatizare
- acustica
- parcare
- biserica in apropiere.
Un ultim pas la inceputul aventurii este acela de a alege fotograful si videograful. Avand in vedere faptul ca acestia vor sta alaturi de voi inca de dimineata, recomand sa va alegeti colaboratori cu care sa aveti „chimie”. Este important sa le comunicati de la inceput asteptarile voastre si povestea evenimentului, sa le aduceti la cunostinta membrii familiei si mai ales sa fiti relaxati in preajma lor.
Acestea sunt primele elemente in organizarea nuntii si indicat ar fi ca alegerea acestora sa se faca in maxim 2 luni de la logodna. Avand toate informatiile stabilite din timp, sunt convinsa ca rezultatele vor fi pe masura asteptarilor.
Stiu ca exista tendinta de a rezerva inca de la inceput si restul serviciilor precum aranjamentele florale, candy bar, photobooth si altele, dar le-as recomanda calduros si precaut sa mai astepte. Piata evenimentelor este intr-o schimbare constanta. Avand in vedere contextul actual, atipic pentru tot ce a insemnat organizare nunti de pana acum, sfatul meu este ca toate aceste elemente sa fie stabilite in apropiere de eveniment.
Va puteti contura o ideea despre tematica, dar fara confirmarea / blocarea serviciilor.
2. Bugetul de nunta este foarte important.
Cum le recomanzi mirilor sa il imparta? Ce cheltuieli sa prioritizeze si ce sa taie de pe lista?
Daca si inainte de martie 2020 recomandam ca mirii sa puna accent pe elementele-cheie ale unei nunti (locatie, muzica, foto si video) acum consider ca acest lucru a devenit o prioritate. Nu vreau sa spun ca elementele de decor sau serviciile anexe ar trebui sa lipseasca, dar avand in vedere contextul actual, mult schimbat fata de tot ce a fost pana acum, le sfatuiesc pe viitoarele mirese 2021 si pe viitorii miri sa actioneze cu prudenta la semnarea contractelor si mai ales sa urmareasca eventualele modificari din piata.
Consider ca este extrem de important sa incepem sa punem accent pe calitatea serviciilor si sa gasim cel mai corect raport calitate-pret in alegerea oricaror servicii pentru nunta 2021, 2022 sau oricand planuiti sa deveniti oficial o familie.
Bugetul de nunta trebuie stabilit in functie de asteptarile mirilor.
3. Sa vorbim acum despre micile „mari” accidente la nunta si despre rolul event managerului in aplanarea lor.
Care sunt cele mai frecvente impedimente ce pot aparea in cadrul unei nunti si cum reusesti sa le gestionezi la fata locului?
Poate ca suna amuzant, dar, desi reteta este aceeasi, fiecare eveniment difera foarte mult in functie de vibe-ul invitatilor si relaxarea mirilor.
Este extrem de important ca in ziua evenimentului sa fiti veseli si relaxati, bucurandu-va de cea mai frumoasa zi din viata voastra de cuplu. Stiu ca poate parea greu, dar daca ai alaturi de tine oameni in care ai incredere, acest lucru se va intampla garantat. Eu cred foarte mult in „chimia” dintre oameni si consider ca rolul unui event manager la nunta sau al unui wedding planner pe tot parcursul procesului de organizare este in primul rand acela de a fi alaturi de miri si de a intelege nevoia si dorinta lor.
In cei 14 ani de activitate m-am confruntat cu multe situatii in organizarea unui eveniment, dar am incercat intotdeauna sa rezolv eventualele probleme fara interventia mirilor si aici as putea enumera cateva care imi vin acum in minte:
– gestionarea furnizorilor: fie ca este vorba de furnizori proprii sau cei alesi de client, discut cu ei inainte pentru stabilirea unui program in ziua evenimentului. Consider ca indiferent de tipul serviciului prestat acesta trebuie sa se finalizeze cu cel putin o ora inainte de sosirea invitatilor, exceptand produsele perisabile.
– stabilirea programului pentru desfasurarea evenimentului: este foarte important sa existe o buna comunicare intre organizator si trupa/formatie/DJ si in acest sens transmit catre ei in prealabil o propunere. De asemenea, in timpul evenimentului discut constant cu reprezentantul lor eventualele modificari.
– invitatii neanuntati: numarul acestora a devenit mai mic, oamenii confirmand participarea la eveniment, dar au fost si persoane care au dorit sa faca o „surpriza”. In general recomand mirilor sa rezerve loc pentru 10 persoane la masa, avand astfel si un confort al invitatilor, iar bucataria este intotdeauna pregatita pentru genul acesta de situatii.
4. Nunta la Terra.
Desigur, locatia este foarte frumoasa, iar serviciile impecabile. Care a fost cel mai des intalnit motiv care ii face pe miri sa spuna „Da” organizarii evenimentului la voi?
Terra Events Hall a luat fiinta din dorinta de a crea un spatiu deopotriva rafinat si flexibil, elegant si multifunctional, care poate fi adaptat la dimensiunile si ocazia oricarui tip de eveniment. Sunt multe motive pentru care clientii ne aleg, iar acestea se regasesc cel mai bine in testimonialele lor, pe care va recomand sa le parcurgeti, atat in retelele noastre de socializare (Facebook, Instagram), cat si in Google.
Am selectat cateva din perioade diferite, ca putere de exemplu, pentru a va face o idee de ansamblu:
„Am aflat de Terra de la un targ de nunti, a fost prima locatie la care am mers sa o vad si totodata ultima, pentru ca nu-i loc mai frumos in Bucuresti si aici am ales sa fac nunta! Fara mocheta imbacsita pe jos, fara fete de masa pe scaune, fara stalpi sau tapet scorojit, ci spatiu mare, aerisit, pe care il poti amenaja cum vrei, decor modern, elegant si o echipa de nota 10!!! Am avut 120 de invitati si tot atatea laude pentru locatie! Lasa-ti ballroom-urile outdated, alegeti Terra Events Hall!!!” – Alexandra si Catalin (17.09.2016)
„Locatia perfecta pentru o nunta de vis! Terra Events este Cel mai frumos salon de evenimente pe care l-am vazut in Bucuresti si nu o zic numai eu, acelasi feedback vine si din randul invitatilor. Totul este perfect: mancarea, bautura, servirea, decoratiunile, parcarea imensa, de Cristina nu mai zic..deschisa la idei, prezenta pe tot parcursul evenimentului, fffft draguta si dornica de a ajunta. Recomand oricui vrea sa aiba un eveniment reusit, fara cusur! Eu as alege oricand Terra Events Hall” – Ema si Dan (29.07.2017)
„Am descoperit acest loc minunat cu 2 saptamani inainte de eveniment, ne-am uitat unul in ochii celuilalt si ne-am zis “Aici trebuie sa inceapa calatoria noastra“. Locatia anterioara se dovedise a fi o alegere neinspirata, pentru ca din pacate multi vand doar locatie si nu un pachet de servicii sustinut de profesionalism. Cristina ne-a indus starea de siguranta si liniste pe care o cautam inca de la prima discutie, cat si convingerea ca totul se va desfasura conform dorintelor si asteptarilor noastre. Terra Events Hall este indubitabil o locatie de 5*, eleganta si moderna in acelasi timp, cu un concept arhitectural unic in București, servicii de inalta calitate, profesionalism si seriozitate. Cuvintele nu pot descrie senzatia de bucurie si satisfactie din seara evenimentului. Asa ca recomandam celor interesati sa programeze o vizita cand sunt evenimente in derulare … va veti reintoarce cu siguranta. Feedbackul tuturor invitatilor a fost numai la superlati! Formati o echipa de exceptie, tineti-o tot Asa, iar succesul este garantat! Va multumim din suflet pentru tot! Dreams come true with Terra Events Hall!” – Valentina si Dan (02.06.2018)
„In cautarile dupa localuri pentru nunta noastra, am descoperit acest loc minunat in care am simtit inca din prima clipa cand am intrat, ca acesta va fi locul unde noi ne vom distra, vom manca bine si vom bea pe masura 🙂. Cristina ne-a sustinut si ne-a dat siguranta ca totul va fi conform asteptarilor noastre. Multumim Terra pentru organizarea nuntii perfecte!” Roxana si Daniel (29.06.2019).